יום ראשון, 1 בספטמבר 2002

דוחה ועוזב - ירוחם



בהתקפה מתנשאת משהו לועג נדב שנרב לאלו המוחים כנגד כביש חוצה ישראל. ישנן סיבות אינספור להתנגד לכביש הזה ולא נמנה את כולן כאן. נתייחס (כמותו) רק לצד החברתי.
טוען שנרב שהכביש מומן על ידי גורמים פרטיים. אינני בטוח כלל שבכביש לא מושקע כסף ציבורי, אולם משאב ציבורי אחד מושקע בכביש ועוד איך - קרקע. כמות קרקע עצומה נמסרה על ידי המדינה לכביש הזה. הקרקע הזאת שייכת לכולנו. רכבת, כמשל, הייתה צורכת שטח קטן פי כמה וכמה.
גם החישוב הכלכלי על עלות השימוש בכביש תמוהה. 20,000 ש"ח על רכב, זה כ 20 ש"ח בהוצאה יומית. גם 500 ש"ח לחודש (דלק ותיקונים) הם כ 20 ש"ח ליום. נסיעה בכביש מספר 6 תוסיף עוד כ 20 ש"ח להוצאה היומית על תחבורה. תוספת של 50% להוצאות הרכב !!!! האם דבר ריק הוא זה ? רכבת, כמשל, הייתה גורמת לחסכון בהוצאות הרכב, גם לאזרח וגם לממשלה.
הרשו לי לנחש כי העובדים הבכירים בחברות הפרטיות והממשלתיות, ועמם העובדים שלהם ארגוני עובדים חזקים, יקבלו החזר על הוצאה זו (כלומר אני ואתה נממן את נסיעתם בכביש). מי שישלם מכיסו את האגרה יהיו הזבנים, הקופאים, העצמאים הקטנים וכל אלו שנמצאים במצוקה כלכלית הולכת וגוברת. בעצם, המובטל מירוחם - לא ייסע בכביש.
הכביש לא יהיה לעשירים בלבד - אבל מי שיממן אותו יהיו השכבות היותר נמוכות באוכלוסייה. רכבת, כמשל, הייתה לעניים במימון העשירים.
איך שהוא הצליח שנרב לשרבב את הכביש לחינוך. לאינטגרציה בחינוך ליתר דיוק. משום מה הוא סבור שאינטגרציה בחינוך מונעת הפרדה על בסיס של כישורים. טעות. האינטגרציה מונעת הפרדה על בסיס הכישורים (או הקשרים) של ההורים. שנרב כנראה גורס כי את ההשכלה צריך לשריין לטובת אצולת הממון או סתם אנ"ש. לילדיו של המובטל מירוחם - אין מי שידאג.
העשירים לא צריכים כסף - יש להם. הם אולי יצליחו לממן סטיקר חדש: בלי עניים - החיים יותר יפים.

תגובה 1:

Maya Cohen אמר/ה...

עצוב לראות איך בעלי ההון משתלטים על מפות ישראל. אני חושבת שנסיעה צריכה להיות חינמית, אין סיבה שנשלם על זכותינו לחופש התנועה.