יום שבת, 5 במרץ 2011

חתיכת הפסקה


אחינו בני עדת האמריקאים מתרפקים לעיתים על מטעמי סיר הבשר של העולם החדש. זר לא יבין זאת (מה גם שקולינרית, המטבח האמריקאי לא משהו, אלא אם אתם מוכנים לספור תורכי צלוי, סליחה ! תרנגול הודו צלוי כמעדן ברמה בינלאומית, משהו שראוי לחגוג איתו את חג ההודיה שנים רבות לאחר שעשית את הצעד הנכון ומעורר ההערכה של נטישת ארה"ב לטובת ארה"ק).
לכן אני מזהיר מראש, השם שנקוט אצלנו למעדן הבא הוא  Recess pieces, אבל הקשר בינו ובין המוצר המסחרי – הוא לא ממש ברור.
ועוד אזהרה. המעדן שכאן הוא מושחת בתכלית, משמין לבלי היכר, ממכר בטירוף, סכנה אמיתית לכל שומר משקלו/ה. אבל אתם יודעים, לכל אחד מאיתנו יש את הרגע הזה שבו הוא זקוק לנחמה אמיתית. קראתם את העיתון ? רבתם עם בן הזוג ? התארחתם אצל החותנת ? הלכתם לחתונה עם 'מנות מעוצבות' ? פספסתם שיעור של הדף היומי ? הנה אפוא הפיצוי האולטימטיבי. מומלץ לאכול לבד (אחרת האחרים יגמרו לכם הכל, לא חראם ?).
קחו סיר בינוני והמיסו בו חבילת מרגרינה. אהה, אתם מודאגים משומן טראנס ? נסו את ויקול (יש גם ויקול 0.5% שומן...). לא, שמן לא ילך, 'צטער.
לתוך המרגרינה המומסת הכניסו כוס של חמאת בוטנים. חמאת בוטנים אמרתי ! אל תחשבו אפילו להתפתות ולהכניס לשם את אחת ממרגרינות הבוטנים המצויות בשוק (ומיובאות מהעולם החדש, סקיפי למשל המכילה שמן דקלים, בעעעעה). לכו על חמאת בוטנים 100% בוטנים (לא מלח, לא סוכר).
הוסיפו לתערובת חצי כוס דבש (עדיף על סוכר, לא ?). אפשר גם כמה כפות של חלבה (אמיתית או למריחה).
עכשיו תוסיפו רסק ביסקוויטים. כמה ? כמה שלוקח, זה אמור להיות בערך 250 גר'. המטרה היא לקבל עיסה דביקה. לא כזו שנפרדת לגושים. דרך אגב, לא מומלץ לטחון את הביסקויטים. לכו על השיטה הישנה: לדפוק על הביסקוויטים (כשהם בשקית) בפטיש שניצלים או מערוך, מעולה להפטר מאגרסיות מיותרות.
את העיסה יוצקים על תבנית משומנת בגודל מתאים (נסו 20 על 30, הגובה צריך להיות כ 1 ס"מ). על גבי העיסה מזגו כ 200 גר' שוקולד מומס. תעשו לי טובה, לא צמקאו. לא חייבים שוקולד 60% יוקרתי, שוקולד מריר רגיל הוא מצוין גם (אם זה לא מריר – זה לא שוקולד). ישרו את השוקולד מעל לעיסה והופ – למקפיא.
אחרי שלש שעות בערך אפשר להוציא מהמקפיא (זוכרים – מומלץ כשאיש לא בסביבה), לחתוך לריבועים ו...לחגוג עם המון יסורי מצפון (שמעתי שאם אוכלים בחברותא הקלוריות מתפזרות בין כולם, תבדקו את זה על מתכון אחר...).
[אזהרה: מכיל בוטנים, מזון אלרגני מאד, תבררו טוב טוב אצל האורחים שלכם אם יש בהם אלרגיים לבוטנים. בעצם, למה לבדוק ? תמיד טוב להחמיר, אל תגישו לאורחים, כך יישאר לכם יותר]

(פורסם ב'גושארבע')

אין תגובות: