יום שלישי, 2 בספטמבר 2003

הבה נתאחד


התוכנית הכלכלית החדשה לא בישרה טובות לתושבי ישראל בכלל ולתושבי יש"ע, וגוש עציון בכללם כמובן, בפרט. בנוסף לקיצוצים בשכר בשירות הציבורי שרבים נמנים עליו, בוטלה (באופן די גורף) הטבת המס הקטנה וכן בוטלו כל מיני הטבות. המועצה עצמה, כך אומרים, מיטלטלת בין משברי התקציב.
ודווקא אחד השינויים שהיו כלולים בתוכנית ונגע לנו ישירות - לא בוצע. עשרות רשויות מקומיות היו אמורות להיות מאוחדות במטרה לחסוך בעלויות. בין המועמדים לאיחוד היתה גם מועצתנו - מ"א גוש עציון והמועצה השכנה - המועצה המקומית אפרתה (המכונה אצלנו - אפרת).
למה לא יצאה התוכנית לפועל ? (אם כי נותרו ממנה שרידים ומבטיחים לנו שהיא תעלה שוב להחלטה), כולם יודעים שמדובר בסיבות פוליטיות - ג'ובים, קידום והשפעה (בדיוק הסיבות שבגללן צריך לבצע אותה). אבל התירוצים שהושמעו שונים ומגוונים, למשל ערבוב של אוכלוסיות בעלות אופי שונה או הגדלת השטח מעל ליכולת הטיפול של המועצה המאוחדת, יותר מדי ישובים ועוד.
במקרה שלנן - זה לא תופס. המועצה המאוחדת לא תגדל בשטח (כי אפרת היא ממילא אי בתוך גוש עציון), סוג האוכלוסייה דומה להפליא ואין בתוספת ישוב אחד (גדול, נכון) בכדי לעשות שינוי דרסטי. מספר התושבים בגוש עציון ובאפרת גם יחד עדין ייצור מועצה מועטת אוכלוסין. ברור שחלק מהישובים ירגיש נפגע (אפרת שפתאום לא תהיה יותר 'בת יחידה' או אלון שבות שתאבד את בכורתה). אולם היתרונות ...
תחשבו על החסכון ! רק מביטול המשכורת של עוד ראש מועצה, סגנו וראשי היחידות, איחוד המועצה הדתית, המתנ"סים - נוכל לחסוך הרבה בלי לבטל ולו פעולה אחת !!. ברור שהאוצר לוטש עיניו לכסף זה (ובצדק) אבל אם נוכל לדאוג שחלק מהחסכון יישאר בגוש המורחב, נוכל למנוע כמה מהגזרות שנפלו עלינו (בתחום החינוך למשל).
בעוד חודשים ספורים נלך לקלפי לבחירות. האם  נחכה עוד חמש שנים עד לאיחוד ההגיוני הזה ? האם אי אפשר לפנות כבר עכשיו למשרד הפנים ולבקש איחוד יזום ? בתור שכזה יתכן ונוכל להתמקח יותר על השארת כספי החסכון בגוש לטובת אלפי תושביו. אז לפני שהמועמדים מתחילים לשרוף כסף על תעמולה - הבה נעשה מעשה.

אין תגובות: