יום שני, 19 ביולי 2004

אגדה אמערבית

יו"ר הועד תופף בעצבנות על השולחן. הישיבה כבר נמשכה הרבה מעבר למה שרצה והוא כבר היה ממש לחוץ לסיים. "מה הנושא הבא על סדר היום ?" שאל.
יוכבד ענתה בזריזות : "הציפוי הפוספורי לכבישי הישוב". היו"ר בהה בה וביקש פרוט לטובת כל החברים ויוכבד פרטה.
מה שהבינו הנוכחים היה שקבוצת תושבים הצליחה לגיס תרומה מחד גיסא והנחה גדולה מאידך גיסא לביצוע של פרויקט ציפוי כל הכבישים בישוב בחומר זרחני. "אם נשתמש בצבע הירוק" ויוכבד הצביעה על כתם בקטלוג, "יהיו יתרונות רבים מעבר לבטיחות הנהגים והולכי הרגל". היא פנתה לעבר מוט'לה: "אתם הרי ביקשתם יותר ריאות ירוקות בישוב, אפשר להזמין בתוספת שולית מרקם מיוחד שנותן לכביש אפקט דשא". ויוכבד סיכמה "זה יתן אווירה אוהדת ורגועה לישוב שלנו".
יוסי פרנקפורטר התעניין לדעת אם החומר מיוצר בגרמניה: "לא אדרוך על כביש מתוצרת גרמניה" פסק.
יקרת פינתי תהתה אם מישהו ביקש חוות דעת מהרב. "הרב ?", תמה היו"ר. יקרת  התעקשה. הרי הצבע הירוק הוא כרתי ובבוקר צריך להבדיל בין תכלת וכרתי, אולי הציפוי החדש ישפיע על מועד ותיקין ? . היו"ר נאנח וסימן לעצמו לבקש מהרב חוות דעת הלכתית.
אודי כספי ביקש לבדוק בדיוק את העלויות וכמה כסף יש כבר לפרויקט. יוכבד הודתה שחסרים כ 25,000 ש"ח והציעה להטיל באופן חד פעמי מס זוהר על כל בית אב בסך 75 ש"ח. "זה פחות ממס הבטחון ששילמנו". הועד הסכים.

הענין כמעט סוכם. לפתע אמר יענקל זוכמיר: "בשאלה כל כך נכבדה, לא כדאי לשאול את התושבים?". "די", נאנח היו"ר, "מה אתה רוצה לשאול ? בשביל מה נבחרנו אם לא בשביל להחליט ?". יענקל המשיך: "מי אמר שדווקא ירוק? אני לא רוצה שמחר יבואו אלי בטענות למה לא הלכנו על, נגיד, סגול". יוכבד התפרצה "אז אתה מבקש שהתושבים יציעו צבע ? תקבל 5000 דעות !!". אודי הפנה את תשומת ליבה לכך שבקטלוג של החברה יש רק 108 צבעים, אבל היא המשיכה. "אתה יודע בדיוק מה יקרה ! יבואו הפטריוטים ויציעו לצבוע בכחול לבן, אבל אז המרכזניקים יגידו שזה חילול הקודש. הש"סניקים בישוב יבקשו לצבוע בשחור" אודי מלמל שהכביש כבר שחור, אבל את יוכבד אי אפשר להפסיק. "המודרניים יציעו צבע אדום ואז יגידו שעם המדרכה זה דומה לצבע של דגל אש"פ, ואם תלך על תכלת הילדים יכנסו לורטיגו. שמע, אין סוף לתירוצים"
יענקל התעצבן. "אי אפשר ככה לרמוס את הזכויות של התושבים לבחור את הצבע שלהם".
הטונים החלו להתלהט ויקרת הציעה לתת לכל תשב מקטע בכביש וכל אחד יצבע כרצונו. הצחוק שחרר את המתח והועד החליט לתת לתושבים לבחור בין ארבעה צבעים.

בקרוב בתאים שלכם.

אין תגובות: