יום שישי, 5 באוגוסט 2011

שמאלה פנה !


יש הרבה מפגעים תעבורתיים שיש להעיר עליהם במחוזותינו. רובם ככולם יודעים אף לעוברים עליהם. מי שמדבר בסלולארי תוך כדי נהיגה יודע בינו ובין עצמו שזו התנהגות אסורה ומסוכנת. גם מי שנוסע מעל למהירות המותרת יודה שכך לא נוהגים. אבל ישנה תופעה שלמיטב ידיעתי רוב השוגים בה דוקא חושבים שהם בסדר. כוונתי לפניה שמאלה.
בפניה שמאלה אנחנו צריכים לחצות מסלול נסיעה אחד (של הרכבים הנוסעים ימינה) ולפנות אל המסלול המרוחק יותר. פעולה זו דורשת תשומת לב לרכבים הנעים משני הצדדים. על מנת לחסוך את הבדיקה הכפולה והמסוכנת הזו (מסוכנת שהרי יתכן שבזמן שמבטנו מופנה שמאלה, מגיחה מכונית מימין) יצר מי שיצר (החברה הלאומית לדרכים) נתיבי האצה לפונים שמאלה. הכוונה היא לנתיב קצר מועד בצידו הפנימי של המסלול (הצד השמאלי של המסלול לכיוון שמאל). השימוש בו הוא כדלקמן: לאחר שוידאנו שאין רכב הנוסע ימינה, אנו חוצים את המסלול של הנסיעה ימינה ונכנסים לנתיב ההאצה בצידו השמאלי של המסלול של הנוסעים שמאלה. התנועה במסלול מימין לשמאל תמשיך לנסוע בנתיבה העיקרי. עתה המשימה היא להשתלב במסלול, הדבר פשוט כמעבר בין נתיבים תוך שימוש מושכל במראות.
נשמע פשוט – לא ? אז זהו, שלא. משום מה רבים מדי דבקים בכלל 'הצמד לימין' וכשהם פונים שמאלה, הם נכנסים הישר אל נתיב הנסיעה העיקרי! למען האמת הנהגים הנוסעים בנתיב הראשי צופים התנהגות כזו וכשמאן דהו פונה שמאלה, אפילו כחוק אל תוך נתיב ההאצה, הוא זוכה לשלל צפירות כשברור לכל שדופק הלב של הנהג במסלול העיקרי עולה בבהלת פתע.
בצמתים מרומזרים הבעיה אינה קיימת, אולם יש בגוש הרבה ישובים שהיציאה מהם איננה מרומזרת או מוסדרת בכיכר תנועה (למשל היציאות מאלעזר ונווה דניאל, אלון שבות שער חדש ועוד). הקפדה על פניה נכונה עשויה למנוע תאונות וכמעט-תאונות.
נסיעה טובה. 

(פורסם בגושארבע)

אין תגובות: